Monday, September 17, 2007

måndag

Inte varje måndag slutar med gratis mat och en stor stark. Men så var det inte vicken manic monday som helst.
Umeå Studentradio sa Rensa öronen! och sändningarna drog igång för säsongen vid sjutton idag. Finns på webben, eller frekvens 102,3 i Umeåtrakten. Jag som egentligen inte hade tid att lyssna, gick runt med hörlurar och sög i mig allt jag kunde, godbitar här och där. Ska jag stjäla tips från spelningslistorna över dagens sändningar. I heard a lot I liked.
Filmfest hade premiär idag och vi nycirkusentusiaster var med och invigde med eld och spex - rolitt rolitt! Jag antog lite att ett kulturevent som detta skulle krylla av kaniner och att efterfesten således skulle ha nåt ickeanimaliskt att bjuda. Fel. De hade till och med ansjovis i sesamsåsen. Jag åt potatis och bröd, men vi konstaterade att potatisen verkligen smakade mycket potatis! Jag var nöjd ändå.
Filmfest och film såklart. Säger bara: SE Eternal summer. Visserligen var jag nog påverkad av dagens äventyr, puls och öl, men det var banne mig bland det bästa och vackraste jag sett på hur länge som helst. Stissig och lyriskt efteråtsglad känslobubblade jag med min flickigaste ljusa röst - och den har jag inte använt på länge... Cyklade sen svingen hemåt genom natten och sjöng med i musiken ur hörlurarna. Ingen fanns där som lyssnade ändå.

1 comment:

Anonymous said...

EY! Du levande på filmfestivalen! Otacksamt att folk inte lyssnar när du sjunger för övrigt. Jag ska få gå på bergmanfestival i Tjockhult tror jag.