Tuesday, September 25, 2007

ingenting ingenting ingenting

Först kom ingenting, sen ingenting och ingenting. Nya låten med Kent, som jag måste erkänna att jag trots min inte-gilla-Kent-princip nog tycker är rätt ok. Och förstås bandet [ingenting]. Och den här dagen. Ingenting. Vartannat träd är gult, vartannat är grönt. Min kropp har sagt ifrån, jag underkastar mig hostan och drar täcket över huvudet. Min granne frågar hur det är med hostan. Jag ber om ursäkt om jag hållit honom vaken. Han kunde tydligen ändå inte sova. Säger han.
Ikväll är det teater jag inte ska på. För att det inte är ok att hosta sig igenom en hel föreställning. I telefon är det ingen som svarar. Som ett omen spelar studentradion Moder Jords Massiva med Ingenting. Ingenting ingenting ingenting.

1 comment:

Louisa Erika said...

Vi ska kanske utöva exorcism på varandra. En bra grej om man vill gå på teater, trots hosta, är att ALLTID ha en halstablett i munnen. Under tiden man suger på den hostar man nämligen nästan ingening. Har gjort det ett flertal gånger den senaste månaden.