Tuesday, May 08, 2007

Ytflyt

En lirare jag bor med målar upp en skräckbild av Mattias Alkbergs krönika i senaste Stockholms Fria Tidning. Jag säger nåt i stil med så synd, det är ju meningen att han ska vara nåt slags hjälte, han svarar eller hur, och samtalet slutar i moll. Jag som inte hunnit läsa är beredd att svälja en patetisk sob story från en irrelevant synvinkel, men inte. Kanhända att vissa upplever det som för personligt att gnälla om sitt eget lantliga utanförskap, men den viktiga skillnaden är att det inte blir privat. Rätt sida gränsen. Och med lite udd. Även om kontentan är att han pissar på såna som jag själv, fast inte bittert utan lite glatt och frånvarande, så gillar jag. Hurra hurra, det är tisdag och jag behöver inte tycka att Mattias Alkberg blivit senildement och kollrig!

Nog om det. Mer om annat. Like ödet n such.

Ödet sa åt mig att inte uthärda andra halvan av dagens föreläsning nummer två, jag drog lyhört hemåt, slakker-style. Kollade mejlen. Upptäckte att hejåhå, mitt liv är ett stort dubbelbokat missförstånd, och några samtal senare var jag nere på stan med intervju-uppdrag, bara sådär. Ödet. Åh, ödet! Magkänslan sade åt mig att too kool for school-attityden var det enda rätta, jag lyssnade, saker byggde sig. Go magkänslan!

Sedan koffein, sol och vind vid ankdammen på universitetet. Änderna sa "flyt"... Jag lyssnade...

4 comments:

Anonymous said...

Duger inte VF och VK för er?

Vad säger ödet dig om jag säger att ajg planerade åka norröver en vecka in i juli, tänkte försöka gå på lördagen på Skulefestivalen och sedan fortsätta nörrut. Kan det vara något? Om man vill se a'Elenor tänkte jag.

Louisa Erika said...

Har jag magkatarr för att jag inte lyssnar på känslan? Lr hör jag inte känslan över katarren?

Vad gör du för intevjuer?

Louisa Erika said...
This comment has been removed by the author.
Louisa Erika said...

Har jag magkatarr för att jag inte lyssnar på känslan? Lr hör jag inte känslan över katarren?

Vad gör du för intevjuer?