Tuesday, May 15, 2007

Kontaktannons!!

Dricker rödvin och skriver uppsats. Det fuckar sig något enormt, men det känns studentskt iallafall. Jag får höra att "En full student är en dålig student. Dålig dålig dålig." Hejåhå.

Av rent stiss över att min kanske mesta stjärna på pophimlen gör sin enda (hittills) sverigespelning på Arvikafestivalen plöjde jag precis ned en lunta cash på en Arvikabiljett. Det och att datumen var nästan äckligt perfekta avgjorde saken. Såg planschen vid klockan 20 ikväll. Biljett fixad vid 23.10. Vet dock ingen levande själ som ska dit. Egensinne eller idioti? Det får visa sig. Det är ju lite av mitt signum att gå dit jag vill gå. Fråga min mamma. She can tell ya.

Så.

Finnes: Käck ung kvinna med Arvikabiljett, stiss i blodet och en fetisch för sälar i badtunnor. Dansar hela natten och klättrar på frostiga tak. Uppskattar skämt där ordet "sköldpaddssex" finns med, jordnötssmör och spexiga russin i kakan!

Sökes: Festivalkamrat som också sjunger med i rader som

"when the birds fly high I reach up and hold their tails"
"tonight make me unstoppable and I will charm I will slice I will dazzle
them with my wit"
"jag tände en eld för dig och nu brinner hela skogen"
"Hannah I know I never ever treated you right"
"lay me down by the riverside so I can see my own reflection"



och som också tänkt överleva sommaren budget-style genom att sniffa lim, sova på soffor, och glittra med svarta ögon...

2 comments:

Louisa Erika said...

Hehe. Ska vi gifta oss?

Men du, budget eller inte, köp Samlat Lugn!! Nyss!

Anonymous said...

Limlivet är inte så galmoröst som det kan verka.
Familjen ska spela där också, igår när jag tumlade runt för att fira min uppsatsinlämning så var det en av mina kursares många favoritgrupper.