Friday, May 11, 2007

Badtunnan fylls med vatten

Följer trenden och sätter P för alla Vaskarugöraisommar? med ett blogginlägg.

Satt förut och spånade på möjliga sommarjobb för oss som är ute i sista svängen. Jag kom inte så mycket längre än till att mina alternativ voro prostitution, kroki-modell eller att sälja bakpulver i mystiska gränder, förpackat i små vita kuvert med "fultjack" handskrivet på utsidan. Men jag vet inte. Det skulle sluta med sorglig realisation i augusti iallafall, och inte ens det skulle inbringa cash till mat, eftersom alla redan bränt sina sista på H&M's förmodade vederstyggligt tidiga tokrea i juni. Jaja.

Men som kommer räddningen som ett brev på posten. Pusselbitarna börjar lägga sig.

Det blir till att plugga neomarxism, queerkultur och Indesign i sommar. "Maktens och motståndets kulturer 10 p". Föreläsningsveckorna ligger som ett schmäck i kalendern och stör inte alls mina planerade utsvävningar i övrigt. Eller utsvävningar och utsvävningar... Jag kommer som längst att ta mig till Ängelholm. Hoppas få se lite av Skövde också och en long lost friend. Spinna eld en vecka i Ljungskile i juli, och ta en sväng förbi Gbg och Sthlm. Nånstans squeesa in Yran om plånboken håller. Men innan dess blir det nog Skulefestival och andra long lost friends som ävlar sig till mina trakter! Och sommarens sista blir att springa runt barfota och låta himlens hela karma regna in i hjärtat under Urkultfestivalen. Sött som socker.

Vin, Vänner och Vattenpipa är de nya tre V:na.
Jag är en säl i en badtunna.

2 comments:

Louisa Erika said...

hehe... Skule :D Värsta reunion...

Visst kan man störa ihjäl sig på alla som bara vill att man ska ha kartlagt livet?

Henrik P said...

Ett tips oss radioreportrar emellan för att ekonomiskt mäkta med sommarens festivaler: Sök pressackreditering och banda lite material från festivalen och sänd sen ett fett festivalprogram i studentradion. :)
Och du, den öppna scenen på Yran väntar på dig. ;)