Thursday, October 16, 2008

rss

Det är ju inte helt oproblematiskt, det faktum att jag läser nästan allt bloggmaterial genom min rss-läsare. På plussidan finns att jag ögonaböj ser och läser nya blogginlägg. Jag behöver inte ödsla precious precious tid på att slösurfa genom registret av kalassköna bloggar. Minussidan är att jag inte ser hur layouten på bloggen ser ut, texten allena ramlar in i rss-läsaren. Sköna färger och layoutmässiga grejer sorteras bort. Det är ju dock inget jätteproblem, jag vet hur de flesta bloggar ser ut. Tror jag iallafall. För jag litar ju typ på att de ser ut som de gjorde när jag sist kollade. Idag till exempel, upptäckte jag att Malegría-bloggen har fått värsta snygga headern. Jaha. Undrar just hur länge det sett ut så. Ja. Jo. Det var ju trevligt. Men här har jag gått och trott att den sett ut precis som vanligt, när det i själva verket är en så mycket hetare version ute i sajberspejs. Det är så en vill gnissla tänder.
En annan ännu tristare grej med rss är att jag inte kan kommentera via programmet. Så vill jag skriva nåt måste jag ju liksom ööööppna en webbläsare och manuellt surfa till bloggsidan och skriva min kommentar... Och nånstans där på vägen brukar det här spontana hej-skrivandet tappa i inspiration och kraft, och så blir det inte. Så. Det här går ut till alla er som vet/tror att jag gluttar på era bloggar ibland: FÖRLÅT att jag inte kommenterar oftare på era bloggar! Men det är teknikens fel, inte mitt!

2 comments:

Emma Nordung said...

Men alltså, jag prenumererar ju också genom nåt slags program, men jag kan kommentera och se layout...Hm. Skumt. Fast det är väl kanske live bookmark jag har. Eller är det samma?

Storasyster said...

Jag äälskar att skylla på tekniken. En anna grej som man kan skylla på här i Götet är lokaltrafiken. Vrålbra!
Du är förlåten.