Sunday, October 19, 2008

elli testar: mate

Efter att ha hört om hur de som testar mate första gången brukar gnälla på att det är beskt och äckligt har jag redan i förväg bestämt mig för att tycka om det. Det är ballt att gilla det som är svårt. Jag gillar att vara svår. Och ball.

Det smakar tobak, lapsang sou chong och skog på samma gång. Det är inte helt obekanta smaker, de brukar bara inte uppträda tillsammans. Iallafall inte i min mun. Och inte med den intensiva smaken. Skogskoncentratet funkar effektivare än tio koppar kaffe, hjärnan liksom boostar igång. (Hjärnan är inte van vid mate på samma sätt som vid kaffe.)

Iallafall. Testpanelens (mitt) samlade utlåtande lyder: mate får fem av fem toasters.


1 comment:

Anonymous said...

Tjena! Jag har tydligen missat detta, bloggen alltså, det historiska mate-ögonblicket var jag ju med om live så att säga. Kom på fest hos Pikachu imorrn vetja!
Dessi