Monday, August 18, 2008

tärningsveganen

Jag har ju jiddrat halva sommaren om att jag skulle slå tärning om hur pass vegan jag ska vara back in Umeyo. Nu ere gjort. Såhär såg tärningslistan ut:

1. Hardcorevegan som till och med bara hånglar med andra veganer (utom kanske när jag är skiiiitsugen på att hångla...)
2. Vegan som äter Geishagodis
3. Vegan som konverterar till vegetarian hemma hos lilla mor
4. Vegan som konverterar till vegetarian hemma hos lilla mor + på resande fot
5. Vegan i smyg
6. Köp ägg, ditt mep!

Ni som kan tärningsspelarreglerna förstår att nummer 6 alltså är det obehagliga alternativet som jag verkligen inte vill utsätta mig själv för men som måste finnas med får att skapa ett moment av gambling.

Jacta alia est. Det blev en fyra. Typ nästan tråkigt lätt. Men ack så praktiskt! Och jag slipper köpa ägg, thank god!

1 comment:

Anonymous said...

Dina labels är verkligen bäst i test! "konstpaus, saft, äventyr" är en annan favorit.

Ja just, grattis till ett klokt... eh... beslut?