Tuesday, August 19, 2008

Seven days of popmusic

Jag blev tidigare i sommar utmanad av Emma att lista mina sju mesta sommarlåtar, vilket jag missat helt eftersom jag läst bloggar lika lite som jag bloggat själv. Dåligt med internet när en bor i tält och sånt... Men men, here we go! Känns som en lätt match eftersom det här varit en typisk soundtracksommar. Plus att jag redan gjort en spellista i amarok som doftar sommar -08 så det stänker om det... Easy peasy japaneasy.

The Rules: List seven songs you are into right now. No matter what the genre, whether they have words, or even if they're not any good, but they must be songs you're really enjoying now, shaping your summer. Post these instructions in your blog along with your 7 songs. Then tag 7 other people to see what they're listening to.

1. Surkin - White night two
Lyssnat på löjligt mycket, upphöjt den till religion! Surkin gjorde vände en extralåt på Arvika (vem hör om DJ:s som blir inropade igen? Fatta att killen är grym!) och DÅ kom äntligen denna pärla som jag väntat på.

2. Fleet Foxes - White winter hymnal
Efter att Dan och jag gissat oss fram till texten, googlade vi och fann ut att sanningen låg långt ifrån vårt hopkok. Sjunger fortfarande på den. The Soundtrack of sommaren -08, tveklöst.

3. Markus Krunegård - Den som dör får se/Markus Kyrkogård
...eller Jag är en vampyr, eller Ibland gör man rätt ibland gör man fel, eller Stjärnfallet, eller... åååh Krunegård!! Varför tröttnar jag inte?

4. Boize Noize - Lava lava
Har dunkat och dunkar ännu mycketmycketmycket! Betyder förfest, dansgolv och sköna människor.

5. Kids of the Ranch - I need a woman
"We'll be the perfect couple and you'll be ART". Behöver något tilläggas? Nä. Fantastiskt helt enkelt. Fick värsta feta revajveln för mig den här sommaren.

6. Juno Reactor - Inca steppa
Jag känner mig som den låten låter. Det är rätt koolt. Finstämt brutal med en puls som går i hundratio knyck. Åkte buss med den igår. Det var en fin tripp.

7. Gnarly Boys - Jan Boklöv
"Jag vågar hoppa rakt ut i mörkret!" En väldigt nyupptäckt (och nyinspelad) låt som gick rakt in i bröstet. När jag faller för nåt, faller jag ofta hårt och plötsligt. Den finns på nya EP:n Malmberget och lyssna in deras myspace vetja! www.myspace.com/gnarlyboys Go fetch!

Jag utmanar: Emarno, Fröken C, Anders, August, Marty, Sonja och Mackan. (Makcan: vet att du inte bloggar, men jag vill gärna ha din lista! Kommentera-svara? Fejsboka? Bilddagboka?)

1 comment:

Isley said...

Ah, vad roligt att du har lyssnat på boklöven! schooft. Tycker oxå mucho om Fleet Foxes, bra tips!