Thursday, February 21, 2008

suite yourself

Planerade tre slakkiga veckor med Webbmedier II på schemat; webbmedier I passerade jag utan att behöva bråka med hjärnan alltför mycket, förkunskaper är sötare än godis. Och förutom att vår föreläsare fått lov att stuva om schemat med snudd på daglig basis på grund av sjukdom bjuckar egentligen själva kursen inte på några great surprises eller utmaningar. (OK, jag vet att alla mina klassmates inte sällar sig i ledet bakom den åsikten, men vadskamangöra?) Dock är jag en mästare på att överraska mig själv med nya härliga utmaningar. För att upprätthålla den här ständiga känsla av puls i tillvaron (negativa människor skulle föraktfullt kalla det destruktiv stress) kommer jag på att jag ska ta den här kursen till nästa nivå och utmana mig själv, just for kicks.

Så just nu sitter jag och gör ett meckigt förarbete med att lära mig grunderna i flash och programmeringsspråket action script. Det grejar man väl på två veckor...? Joråsåatteh...

Om man vill mig nåt, typ ta en kaffe eller hoppa hage eller så - jag sitter garanterat i HUMlab på Universitetet. Jag är hon den där damen med fyrkantiga blodsprängda ögon, koffein-stissigt rörelsemönster och hörlurar. Du kan väl knacka mig på axeln och påminn mig om att livet sker IRL. Sådär varannan timma eller så. Någon? Schyssta rå...?

1 comment:

Anonymous said...

jag läste flash och actionscript i skåne för si sådär 2,5 år sedan, Om du får problem så kan du ju höra av dej =). Själv har jag instalerat ubuntu på halva min dator, kanske kan vi utbyta teknisk expertis? =)