Tuesday, August 28, 2007

Just like a Hard Rain

Blixtglitter, åskmuller och sjösprångsregn gjorde en översvämmad campusdamm. På bilden; den lilla bron över vattenbrynet på ena sidan dammen. Nu under vattenbrynet. Man i signalfärgade kläder gör något för situationen relevant, och får mig att blyga mig med kameran. Därav den inte helt övertygande bilden. Men I can tell ya, vi snackar vatten. Inte som i södra svea, men ändå.

I övrigt ligger det ny asfalt in plenty över valda delar av Umeå. Asfalt på bekostnad av björkar. I björkarnas stad! Ack, denna civilisationens framfart... I bakhuvudet är jag övertygad om att jag kommer att få äta upp min kritik i efterhand, säkert blir allt überbra när det är helt klart. Då ska jag krypa på knä och minnas detta blogginlägg. Men just nu ser jag svart. Eller grått, snarare.

1 comment:

Anonymous said...

I en annan del av Sverige har det knappt regnat alls. Jag förstår inte, vad är det för fel på min stad? Jag vill också ha en översvämmad damm. Du som är av en språkligt högt bildad natur förresten. Vet du någon internetsida eller bok man kan hitta som förklarar uttryck för en? Jag skulle titta på "väl bekomme" idag bara för att se om jag använde det rätt. Men när SAOL inte hjälper blir jag alldeles rådlös.