Monday, March 05, 2007

I got life...

Jag VILL ju leva i ett knarkhögt tempo. Jag VILL ju att vinden ska vina kring öronen en helt vanlig tisdag på väg ned för trappen. Jag VILL ju att det nästan ska göra ont i kroppen av tidsslaveri. Jag VILL ju det här. Jag har VALT det här livet. Säger jag till mig själv i hisspegeln på väg ned igen, men hojjen vid sidan. Klockan är kvällen. Jag har spenderat säkert 20 minuter hemma i boendet efter en helg på annan ort, och jag är redan på väg ut igen. Bara slängt på mig andra trasor och packat om hälsa-på-i-Övik-väskan till en nycirkusväska. Häpp häpp. Trött och omotiverad ser jag på mig själv i hisspegeln och påminner mig. Att jag faktiskt VILL. Och då ler jag en smula för mig själv.

1 comment:

Louisa Erika said...

Jo, så är det ju. Man vill vara om sig och kring sig. Själv är jag dock dålig på att hålla många bollar i luften samtidigt. Ett fokus, ett fokus. I taget. Fler fokus som väntar. Önskar att jag bekymmersfritt kunde ha håret fladdrande och skita i att sova så tvångsmässigt.