Monday, February 05, 2007

Wholeness

Försover mig. Stiger upp halv tio. Fyrtiofem minuter på mig, den akademiska kvarten inräknad. Ramlar in 10:17 och ser att det finns en sittplats kvar. På fel sida av rummet. Och jag måste klättra dit, över ett bord. Värdigt. Eller, bry sig. Men det blir knappnålstyst i rummet.

Känner hur helgens vakna nätter får hjärnan att sloka. Tänker att den här dan aldrig kan bli bra. För trött, och för hungrig. Inser att jag inte prioriterat mat på ganska många dagar. Varför äta när man kan göra andra saker...? Dåligt. Kommer hem helt galet hungrig och beredd att slockna på sängen. Men där. Utanför min dörr. Ligger ett paket.

Jo. Det är paketet. Det är plattan. Det är Halou's Wholeness and separation och det är svårt att inte bli glad. Har öppnat förpackningen och stoppat in plattan i datorn innan jag ens hängt av mig ytterkläder och ryggsäck. Jag försöker t.o.m. öppna cd-luckan innan jag slagit på datorn. Snabba ryck. Musik maestro!! Pronto!!

Det är precis så mjukt som det ska vara. Det är bra. Allt blir bra. Jag glömmer till och med bort att jag är trött och hungrig och sitter kvar och myser. Glömmer bort att hjärnan ofunkar och får en massa vettiga saker gjorda, innan jag kommer på att klockan hunnit bli kväll och att jag ska vidare. Och hinna äta innan dessutom. Åh! Tack att jag inte är äldre än att jag blir helt stissig av en platta pop. Glädjeämnen som gör allt så värt! Samla på dem.

Och mamma. Det är lugnt. Jag har hunnit fixa mat nu. Massor faktiskt. Matlådor i plural blev det. No worries. :)

*puss*

1 comment:

Louisa Erika said...

Jag tror jag är gammal, lr så har jag inte snubblat över en magisk platta på länge... Och så är jag stört beroende av mina sömntimmar...

Och du, tycker om dig med! :)