Friday, February 02, 2007

Jakten på dopamin (och andra signalsubstanser)

Vaknar med ett enormt begär att lyssna på Karin Ström. Bara MÅSTE höra rader som "jag önskar att jag hade samma makt över ditt dopamin" och "älskling - jag ville dig illa". Torterar min polare som sover över med att klicka igång låten besjungen/förbisedd klockan 07:37 på morgonen. Trallar ut i köket och säger till en av mina kollektiv-vänner att "alltså har du ba hööört Karin Ströms platta en saga om en sten? Alltså du bara måste, värsta sköna svenska elektronican... åsså Säkert! med Vi kommer att samtidigt. Det är bra skit alltså..."



Igårkväll jagade jag känslan på fel ställen. Men jag fick den ändå, fast inte som jag planerat. Det är bra med vänner. Det är kasst med dåliga dansgolv. Vi gick hem till mig och bakade kladdkaka istället. Inte särskilt djefla rock'n'roll att baka kladdkaka klockan ett på natten, men wtf. Det var bra. Glass och kaffe. Räcker långt. Choklad-socker-chock kan ersätta dopamin iallafall ibland.
Idag ska jag fortsätta vara skitnödigt viktig och springa på litteraturfestival, agera starstruck och stammande försöka få ur mig nåt vettigt i närheten av de stora ordjonglörerna... Littfest ftw!

2 comments:

Louisa Erika said...

Litteraturfestival!! Avis nu, AVIS!!
Och, det är ALLTID rock'n'roll att baka mitt i natten! :P
Tack för att du tror på min framtid som modeorakel :)

Unknown said...

Jag är verkligen glad att du är lycklig :) Tänker ändå på dig.