Monday, March 03, 2008

åttataggare


Veckan har sju dagar, jag planerar som om den hade minst åtta, och att varje dygn hade tjugosju timmar. Fett dåligt med andra ord. Jag längtar efter en vecka när jag inte tittar i kalendern och med skeptiskt vuxenvett frågar mig själv; hur tänkte jag nu? Ambitioner är bra, storhetsvansinne är dåligt. Ni som lägger välvilliga krokben för min framfart; tack för omtanken.

Fredagar har blivit humordagar, jag och resten av Hälg-gänget vrider på myter om norrland med subversiva glasögon, en överdos självdistans och bred dialekt. He som nalta eljest. Checka sajten vetja! www.umeastudentradio.se

Lyx är att Naomi Kleins Chockdoktrinen nu anlänt med posten. Känslan av ny bok med obläddrade sidor är poesi i sig. Iallafall för någon som i stort sett aldrig lägger cash på kurslitteratur (eller annan litteratur heller för den delen) utan nyttjar svea rikes fantastiska bibliotek.

No comments: