Sunday, April 22, 2007

Min totala frånvaro av mark-kontakt...




Jag skrattar så jag nästan kissar i byxan...! Slösurfande ledde mig i gamla spår och lät mig finna en gammal skivrecension jag skrivit under den era då jag var Örnsköldsviks lokala kulturtidnings mest hängivna tillika mest outbildande skivrecensent. Jag älskade verkligen Oskar Schönnings debut när den kom. Och ja. Det märks. "Kanske" märks det i mitt okritiska hyllande, "kanske" märks det också att jag var ett riktigt kid när jag skrev den... (inte sagt att jag är ett dugg klokare nu...) Det rycker rycker rycker i min hilarious-nerv över att bandet fått fatt i recensionen och publicerat den på sajten under rubriken "Rolig recension som vi missat på gamla skivan". Well, jag bjuckar väl på den dårå! Läs och njut!

1 comment:

Louisa Erika said...

Så härligt onyanserat... men inte ens i närheten av att vara så kackig som du själv besrkev den...
Scysst prettspråk för en "kid"... :P