Saturday, June 30, 2007

Triptyk





"Broken wheels cannot turn any more"



Dessa tre kom i min väg idag. Rätt fint ändå, de har gemensamt att de alla återfanns utefter den sträcka jag tillryggalagt idag. Märken längs vägen. Eller, om man så vill, återfann jag mig på de platser dessa trampdon så strategiskt låg utplacerade.



Ikväll har jag häpnat över hur mycket schyssta grejjer man kan hinna åstadkomma om man inte är bizzi med att vara ball hela tiden. Den här t.ex. har jag bara planerat i huntra ar. De koola barnen fattar den subtila meta-humorn, och varför jag inte tänker förklara för den som frågar... Jag skrockar och slår mig för bröstet, fylld av övermodig självgodhet!

1 comment:

Louisa Erika said...

Jag är inte ett av de coola barnen. Jag är en 55-årig bibliotekarie vid namn Barbro... and I like it.

Fan vad du är mysigt poetball hela tiden... :)