Friday, January 12, 2007

Otrohet

Oj.
Inser att det var länge sedan jag loggade in här. Hade glömt bort lite att jag hade ett blogger-konto. Hmm. Kanske är det här man ska hänga egentligen? Har bloggat på msn spaces. För att det är enkelt. Inte för att det är sjukt snyggt eller har ofattbart rara funktioner. Utan för att det liksom sitter ihop med allt annat Microsoft Corp mish-mash. Som jag hemfallit till. Ve mig. Jag som en gång stolt vägrade införskaffa Microsoft Word bara för att "de har de flesta så det är praktiskt och kompatibelt med typ allt och alla". Jag som surfade Firefox som en protest mot pyttemjuk-väldet.

Nu är jag fast. Surfar cyberspace med Explorer, chattar över Windows Live Messenger, och bloggar på spaces. Har ingen förståelse för de som orkar titta på en dataskärm som ser ovanlig ut - alltså de som använder mac eller linux. Men däremot all respekt. Keep it up! Var inte slentrianbarn av vår tid! Storebror ska inte bestämma vilket ordbehandlingsprogram som ska vara standard!

Åh. Det kanske är här man ska vara alltså? Eller? Ge upp affären med Microsoft. Och bli ett barn av google istället. Alltså. Är det så mycket bättre egentligen...?
Jag vet inte. Vi får se.

1 comment:

Louisa Erika said...

:)
Jag surfar firefox... för att min svåger designat innehållet i min dator. Jag kan typ inget om IT...
Skulle aldrig kunna leva utan word och har MSN live...
Det är lättare att vara kompatibel