Wednesday, January 31, 2007

Fucking kexchoklad och pop


Lågtempo på väg hem. Cykeln i släptåg under höger hand. Hem långsamt och länge. För att min takt var en annan. För att natthimlen och en vän och varför jag fungerar som jag gör. För att I can't stop this feeling I've got trycker innanför bröstet som ett JA i versaler. Soundtrack-style. Theme-song-ish.

Och jag undrar vem som lyssnar. Om någon lyssnar. Varför jag verkar tro att det finns en mening i att vara skitnödigt pretto on air varje onsdag mellan 17-19. Varför jag anstränger mig. För vems skull. Kommer på den egentligen uppenbara sanningen efter ca sju sekunders effektiv tankeverksamhet. För mig. För min skull. För att jag lever för att vara skitnödigt pretto, och för att jag inte vill vara någon annan. I know who I am and I know what I'm not.

Det är en sjukt egocentrisk verksamhet jag ägnar mig åt. Ett slags egennyttigt självförverkligande. Det jag faktiskt ägnar mig åt gör inte världen bättre. Så liten är jag. Jag har till och med blivit utnämnd till sveriges sämsta sms-besvarare och för det vunnit ett badkar och en kexchoklad. I know what I've gained and I know what I've lost...

Tar ett snack med min skivsamling. Får inga riktiga svar och förklaringar. Känsla. Men inte alltid. Ingenting kommer att räcka till. Jag vill bara ha en sten i skogen att sitta på, en sten i skogen och en natthimlen som inte slocknar förrän stadens lampor blir strömlösa. Värt.

No comments: